CỔNG THÔNG TIN DINH DƯỠNG QUỐC GIA

VIETNAM NUTRITIONAL PORTAL

Motor-cognitive development of children aged 18-60 months in some communes of Nam Truc district, Nam Dinh province
5 views
share

A cross-sectional study was conducted in 210 children aged 18- 60 months in some communes of Nam Truc district, Nam Dinh province. Motor-cognitive development of children was assessed using Ages & Stage Questionnaire (ASQ) test. 

Tạp chí DD&TP/Journal of Food and Nutrition Sciences - Tập 13 - Số 2 - Tháng 5/ Vol.13 - No.2 - May - Năm 2017/ Year 2017

English summary: A cross-sectional study was conducted in 210 children aged 18- 60 months in some communes of Nam Truc district, Nam Dinh province. Motor-cognitive development of children was assessed using Ages & Stage Questionnaire (ASQ) test. The result showed that prevalence of children below the cut-off zone of communication was 16.2%; below the cut-off zone of gross motor was 18.1%, below the cut-off zone of fine motor was 16.7%; below the cut-off zone of problem solve skill was 12.4%; and below the cut-off zone of personal social skill was 14.8%. Prevalence of children in monitor zone of communication, gross motor, fine motor, problem solve and personal social skill was 18.6%; 13.3%; 29.5%; 23.3% and 19.6%, respectively.

Phát triển tâm vận động của trẻ 18 đến dưới 60 tháng tuổi tại một số xã, huyện Nam Trực, Nam Định

Một nghiên cứu cắt ngang mô tả trên 210 trẻ em từ 18-60 tháng tuổi tại một số xã thuộc huyện Nam Trực, Nam Định. Đánh giá phát triển tâm vân động của trẻ bằng test ASQ. 

Tạp chí DD&TP/Journal of Food and Nutrition Sciences - Tập 13 - Số 2 - Tháng 5/ Vol.13 - No.2 - May - Năm 2017/ Year 2017

Tóm tắt tiếng Việt: Một nghiên cứu cắt ngang mô tả trên 210 trẻ em từ 18-60 tháng tuổi tại một số xã thuộc huyện Nam Trực, Nam Định. Đánh giá phát triển tâm vân động của trẻ bằng test ASQ. Kết quả nghiên cứu cho thấy: Tỷ lệ chậm phát triển kỹ năng giao tiếp của trẻ là 16,2%, chậm phát triển kỹ năng vận động toàn thân của trẻ là 18,1%; chậm phát triển kỹ năng vận động tinh của trẻ là 16,7%, tỷ lệ trẻ chậm phát triển kỹ năng giải quyết vấn đề là 12,4%, chậm phát triển kỹ năng cá nhân- xã hội  là 14,8%. Tỷ lệ trẻ có kỹ năng giao tiếp, vận động toàn thân, vận động tinh, kỹ năng giải quyết vấn đề và cá nhân xã hội ở mức nghi ngờ tương ứng là 18,6%; 13,3%; 29,5%; 23,3% và 19,6%.